Voip / Sip bellen

VoIP is de verzamelnaam voor al het spraakverkeer via internet. VoIP is niets anders dan telefoneren over het internet. Het grote verschil is dat er geen telefoonlijnen meer nodig zijn. Het enige dat u nodig hebt om te kunnen bellen via VoIP, is uw bestaande breedband internet aansluiting zoals ADSL of kabel. U hoeft geen kostbare telefooncentrale voor meerdere lijnen meer aan te leggen (afhankelijk van de breedband verbinding).

Met VoIP telefonie heeft u dus maar één netwerk nodig; zowel bellen als internet en e-mail kan via dit netwerk worden afgehandeld, waarbij de gesprekskosten veel lager zijn dan bij een traditionele telefoonverbinding.

Door VoIP en ICT te integreren ontstaan legio nieuwe mogelijkheden. Geen nummers meer overtypen, maar rechtstreeks bellen vanuit je CRM-pakket, je telefoon doorschakelen naar je voice mail, automatisch klantgegevens laten verschijnen wanneer een klant belt, op elke willekeurige plek je telefoonfunctionaliteit gebruiken, het is allemaal mogelijk. Je meldt je aan op je thuiswerkplek of op een ander filiaal of zelfs met je mobiele telefoon, en je belt alsof je op je gewone werkplek zit. Je blijft dus op hetzelfde nummer bereikbaar, kunt doorverbinden, interne nummers gebruiken, enzovoorts.

Vandaag nog over op Sip?

Meer informatie

 

Voordelen op een rij:

Kosteloos bellen tussen netwerk abonnees wereldwijd.

Geen apart telefoonabonnement meer nodig.

Behoud van eigen telefoonnummer en bellen met eigen toestel.

Beheer is centraal geregeld.

Internet en telefoon afnemen bij één aanbieder.

Niet langer meer gebonden aan één fysieke kantoorlocatie.

VoIP is ideaal voor thuis- en/of flexwerkers.

Volledige integratie van spraak en data.

Geen aparte infrastructuur nodig.

Flexibel doorschakelen en doorverbinden

Voicemail.

Meerdere gelijktijdige gesprekken per aansluiting.

Meerdere nummers per aansluiting

Niet geografisch gebonden aan een telefoonnummer.

 

SIP is de nieuwe manier van bellen waarbij Het Session Initiation Protocol (SIP) signalering protocol wordt gebruikt om sessies in een IP netwerk op te starten. Een sessie kan een simpel telefoongesprek zijn tussen twee personen maar kan ook een multimedia conferentie zijn met meerdere personen. Bij SIP bellen worden de analoge- en/of isdn lijn vervangen en gekoppeld aan een SIP-Platform. U behoudt uw huidige telefoon- en /of fax nummers. Hierdoor komen de kosten die u nu aan abonnementen betaald voor de netlijnen te vervallen. Tevens zijn de gesprekskosten lager  bij het traditionele bellen. Het SIP protocol maakt het mogelijk om via IP telefoons, Pc’s, tablet en mobiele telefoon met elkaar te communiceren. Bedrijven kunnen hiervan profiteren door een sterke verhoging van de productiviteit en efficiency. Het is mogelijk elk telefoonnummer aan te vragen of te migreren van regio vrij 088, 0900 en zelfs buitenlandse nummers. Mocht u meer vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen.